6 september 2015

Tjejmilen 2015

från min bucket-list.

Springa en mil - check!

Trodde nog inte riktigt på det själv,
då jag stog där i start fållan långt ifrån så tränad som jag velat vara och med små kli i halsen och regnet forsande över sig.
Men har man anmält sig så har man (punkt). 

Och Tjejmilen ska springas, 
det har jag ju sagt hela tiden ;-)

Målet var att försöka hålla mej på en låg km tid, 8 minuter per km och det gick väl så där. Snittade 7:46.
Tyckte att jag sprang jätte långsamt, 
med lite godvilja och runkeeper i luren,
som talade om för mej hur det gick var 5:e minut,  så gick det ju alldeles strålande! :-D

Nästa lopp på listan är: Tjurruset 
och så kanske om något år en halv mara.
Vi får se, bara att kämpa på!
Det handlar om att göra sitt bästa, 
att utmana sig själv och ha kul.

Har du inte sprungit Tjejmilen så gör det! Superhärlig stämning och banan går runt ett jätte fint område med en massa sevärdheter längs vägen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar