5 januari 2015

Middags tipset! Baconlindade kycklingfiléer fyllda med mozzarella och soltorkad tomat


900 gram kycklingfiléer
ca 9 soltorkade tomater
1 normalstor mozzarella
1 paket bacon
Kryddor efter smak




Skär djupa snitt i mitten av filérna, de ska fortfarande sitta ihop.
Fyll med fint skuren soltorkad tomat och skivad mozzarella.
Linda kycklingen hårt med bacon skivorna.
Bryn i grillpanna så att fileerna får fin stekyta.
Lägg över kycklingen i en ugnsfastform och låt kycklingen gå klart i ugnen.
Jag körde mina mitt i ugnen på 175 grader i ca 45 minuter
(men då var filéerna fortfarande halvfrusna, så tinade eller färska filéer går fortare).




Till detta serverades:


Smörslungade brysslingar (delade och förkokta ca 10 minuter)  med parmesanost, salt och peppar och givetvis en stor klick bea.
Barnen fick även gurka och små tomater till, fast hör och häpna den kräsnaste av ungarna åt brysslingarna med hull och hår, och påstod att de brukade få brysselkålsmos på skolan.
Ett uttalande som jag tror jag måste undersöka lite ;-) för är det så så är ju det jätte bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar