10 januari 2016

I väntan på varmare väder

Så har jag kurat inomhus hela dagen.
Väderprognosen sa ju att det skulle bli mildare efter lunch, och jag var peppad på en löptur,
och visst man kan springa i minus 20 men för min del är det lite väl kallt.
Får väl se till att morgondagensgympass blir extra bra :-p

Hela familjen tog sovmorgon, då det blev lite senare än vanligt i går kväll.
Blev en spontan spelkväll, riktigt trevligt 
- även om jag alltid får stor stryk i musiktävlingar *ha*ha*
Det där med artister och låttexter är inte min grej.
Har haft en riktigt lugn och skön söndag, lite pyssel, lite målande, lite munhuggning...

Passade på att göra en riktigt trevlig söndags middag;
Baconlindad fläskytterfilé, sötpotatispommes, bea och lite grönsaker.
Sötpotatispommes kryddade jag med paprikapulver blandat med saltflingor.
Glöm inte barn gör som man gör INTE som man säger ;-)
Med lite sunt förnuft kommer man långt.
Minstingen (som för övrigt inte är så liten längre) kommer oftast tassandes och norpar en grönsaksbit medans han väntar på middagen. 

Passa på och njut av de sista söndagstimmarna.
Imorgon är det söndag, ny vecka nya möjligheter :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar