19 november 2015

Håll i er!

Jag har faktiskt snabbshoppat LIVE 
i butik idag ;-)

Hade lille herr myror i brallan med mej, 
så det var inte tal om att kolla i mer än ett få tal butiker.
Inte heller prat om att prova något. 
Men som den vana mamma jag är, 
så har jag ett hyffsat öga för att måtta ut kläder utan provning *skrattar*
Äkta vardags lyx för mej.
Det är inte ofta jag har tid OCH sammarbetsvilliga små shoppinghjälpreda/or.
Idag så lyckades faktiskt muta-metoden riktigt bra :-D 
Jepp jag mutar mina barn ibland och skäms inte heller för det.

I våran lilla stad, märks helgens sorgliga händelse i form av extra poliser i full mundering på våra gator. 
Jag känner mej inte tryggare, 
känns snarare som att vårat neutrala fria-gränser avlånga lilla land håller på att förvandlas till något jag hoppats slippa uppleva. 

Jag vill lära mina barn att vara omtänksamma, ta hand om varandra, sunda vanor...
Inte hur man överlever (annat än basic 112, första hjälpen och hur man ska agera vid en olycka). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar