15 maj 2014

Torsdag och veckan börjar gå mot sitt slut

Det började ju inte så bra för oss, med en stackars brännskadad liten gosse som följd av det.
Nu ska jag se om jag kan få in honom i duschen, för rengöring.
Jag vägrar stå och badda skadorna och tror att duschen är dem skonsammaste rengöringen,
av det stackars lilla ansiktet.
Sedan blir det dagens första lager aloevera, av många.

Ska belöna honom med en cykelprommenad, och sedan iaf dammsuga bort lite grus på nedervåningen, innan vi ska baka lite torsdagsmys ;-)
Får väl göra ännu en liten portion stuvade makaroner till den lille herrn till lunch,
blir nog andra gången i hela mitt liv jag gör det. Själv har jag aldrig älskat stuvade makaroner :-D
Men ja så länge mamman har dåligt samvete och den lille prinsen ska hållas på någorlunda gott humör så får man skoja till det lite. 

Har bestämt att han får vara hemma resten av veckan, då jag inte vill att han typ gnuggar in hela ansiktet med jord lr något annat lika lämpligt på dagis.
Gissar att även nyfikna små fingrar från de andra dagisbarnen lätt hamnar uppe i ansiktet,
och små fingrar = många små baciller.

Ikväll så fort J kommer hem, ska jag skynda mej ner mot jobbet och åka buss in mot Frösön
och titta på den nya arbetsplatsen. Ju mer information vi får dessutom mer frågor dyker det upp.
Just nu känns det som, blunda och hoppa typ.
Men jag tror ändå att det är rätt val.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar