15 maj 2014

Det e inte lätt å va fjaskig

Jag är den som blir lätt illamående och svimfärdig av ett blodprov, och nu ska jag sköta om W.

Den värsta brännskadan som täcker ena näsborren har nu börjat klia och han kan inte låta bli å pilla, vilket har resulterat i att skorpan lossnat lite och man ser den skadade huden innanför.
Vad gör en fjaskig mamma då? Spyr och svimmar inombords, ler matt på utsidan och säger att det blir bättre om man låter bli, och smörjer på lite smärtlindrandesalva medans insidan spyr lite lätt igen.
Kan inte mer än att fortsätta sköta om skadorna och försöka dölja det innre äcklet med ett yttre lugn.
Jag blir aldrig något inom sjukvården den saken är iallafall säker, men måste man så måste man. Och jag är evigt tacksam att min kärlek skötte om mitt spruckna operationssår vecka in och ut, själv hade jag ju inte fixat det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar