27 november 2014

Imorgon är det FREDAG!

Känns som att jag börjar få tillbaka kontrollen igen :-) vågen börjar närma sig den vikt som var innan hormonerna flippade ur, hoppas det tar länge till nästa gång för det är f-n inte kul att svälla upp med 4 kilo extra vatten som skvalpar runt i kroppen, motivationen dalar då.
"Om man ändå är så tjock och svullen, gör väl inte en liten..., nånting?"
Snacka om å skjuta sig själv i foten!
Vad lätt det är att falla tillbaka när sockertrollet lockar.
Idag vaknade jag med riktigt ont i magen, kände att jag behövde äta något
-så jag vägde upp lite nötter och kolhydraterna i min frukost höll sig på perfekta 3 :-) 

Familjens minsting krävde en selfie med sin mor så jag bjussar på den med, 
en childfie eller vad man nu ska kalla det.
Osminkad, morgonglåmig -det är jag, den nakna sanningen. Varsågoda! :-D

Idag skulle man ha haft de där varma goa vantarna, kyligt och fullt med rimfrost- men ingen snö. 
Tjatet om att åka skidor har börjat, mamman är inte så sugen ännu då det ff lufsar björnar runt knuten, men de går väl och lägger sig när det börjar snöa så pass att skidspåren öppnar (hoppas jag).
Jag är lite sugen på att åka skidor jag med, mest för motionens skull för kul har jag nog aldrig tyckt att det är att åka slättförs, hellre utför :-p

Ha det gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar