16 oktober 2014

2 kulor /2 kilo mindre

Sakta men säkert går det åt rätt håll!

1,6 kg kvar till det stora delmålet :-D

Märker inte så mycket skillnad på kroppen just nu, annat än på armarna. 
Det tycks vara deras tur nu för lite förvandling. 
Lite underligt är det att en kroppsdel plötsligt kan bestämma att nu är det min tur ;-p
Helt random och utan logik i mina ögon.
Jag måste ta och skärpa till armträningen lite för att motverka den där extra huden
som man får som bonus när en kroppsdel snabbt krymper i omfång.
Kanske ta och lägga in en rutin med att smörja in huden varje kväll med kokosolja
så att den får lite extra hjälp.

Nu när det är så nära så känns det super bra.
Bara att kämpa på med att äta rätt, naturlig mat som vi är skapta för att äta + lite träning.
Vardagsmotionen ska man inte underskatta,  har mina små rutiner som jag gör varje dag.
Inget tar särskilt lång tid att göra, men många bäckar små ger resultat till slut. ´

Exempel på vad man kan göra:

Bestäm att du ska göra X-antal squats/armhävningar/tåhävningar när du går in i ett speciellt rum
eller när du tvättar händerna/borstar tänderna/duschar...

Gå/spring istället för att ta bilen/bussen när det är möjligt
(1200 steg om dagen har jag hört är ett rimligt mål om man vill gå ner i vikt)

Har du inte "tid" att träna = Gör några övningar då och då.
5 minuter till tex magträning/ någon övning med hantlar/kettlebell/ plankan/ armhävningar/squats etc
går säkert att klämma in någonstans under dagen.
Kör ett litet styrkepass medans du väntar på att maten ska bli klar i ugnen/ tvättmaskinen centrifugerar/ medans det är reklam mitt i favorit TV-programmet...


Ha det gott!
Torsdag idag, så imorgon är det fredag ;-p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar