9 september 2014

Att se sig själv

Undrar hur många det egentligen är som verkligen ser sig själv när man tittar i spegeln?


Jag tillhörde kategorin som undvek spegeln,
tittade jag i spegeln så valde jag att inte se.
Enkelt och bekvämt.


Idag så har jag en humörsspegel.
Ibland så vill jag bara gå och gömma mej när jag sett min spegelbild,
ibland så är jag nöjd med det jag ser.
Kanske är det så att det jag "ser" styrs lite av vilket humör jag är på,
eller så är det så att jag är tjockare vissa dagar och smalare andra dagar.
Fortfarande så gissar jag att jag ser en lite snedvriden spegelbild.


Ju mer jag faktiskt tar mej tid att bara titta
- så är chansen större att jag faktiskt ser mej själv i spegeln.
Som jag är just nu.
Inte som jag var eller som jag vill se ut.


Tro nu inte att jag står framför spegeln hela dagarna ;-)
Men det skadar inte att ta sig en titt innan man ger sig hemifrån på mornarna.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar