9 maj 2014

Snart helg igen...

Och ikväll är det tydligen disco som gäller på skolan
= föräldrafika.
Men jag har en plan, tänkter minsan ta med eget fika,
och använda viljestyrkan till att låta bli å trycka i mej något
av de lockande kakorna som kommer vara uppdukade.
Håll tummarna för att jag lyckas.

Har även lite andra idéer på vad jag kan göra för att nå dit jag vill,
eller rättare sagt för att få de siffror och den kropp jag förtjänar ;-)

1. tänka med för både en och två gånger innan jag stoppar något i munnen
2. vara väldigt strikt med kolhydraterna
3. komma ihåg att dricka vatten
4. se till att få min dagliga dos av magträning/squats
5. försöka bli bättre på rutiner = mer tid till träning
6. fortsätta planera maten vecka för vecka, och följa shoppinglistan
7.  bli bättre på att ta före-efter bilder
8. rensa ur garderoben och uppdatera den, sköter man om utsidan så mår man bättre på insidan
9. minst två träningspass/vecka om det så bara är en långprommenad
10. försöka se till att komma upp och ut med hunden på en lite längre prommenad på morgonen

Imorgon är det simskola som vanligt för S, och sedan MAXI och veckohandling.
På söndag så får vi se vad vädret tillåter.
Klyshan det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Den funkar inte på mej när det är riktigt ruskväder ute som det varit de senaste dagarna.
Då gör jag hellre något inne, och städ, och fix, och sådant finns det ju alltid att göra.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar