28 januari 2016

Projekt Ordning & Reda

Ska vilken dag som helst sätta igång med att rensa och sortera papper .
HUR tänker jag  när jag bara slänger allt i en rul i skrivbordslådan tills det tar STOPP
och jag MÅSTE göra något åt saken.
Nån som känner igen sig ;)?

Förhoppningsvis så kommer pappershögsrulen minska rejält,
Och en hel del papper gå till återvinning, medans där viktiga papprena ska in i rätt mappar.

Här kommer ett tips, har köpt två stycken mini foldrar med 12 st fack var. 
Där ska jag sortera in kvitton i den ena och kuponger, presentkort osv i den andra. 
Kupongmapps idén kommer från Gratisprinsessan.
Min mapp köpte jag på Tradera och D finns även på EBay.
Har en större variant i A4 till försäkringspapper, huskvitton osv.
Sådana mappar hittar du hos närmsta pappershandel/bokhandel.

Ha de gott!

PS. Jag har faktiskt plöjt mej igenom nästan hela den första skrivbordslådan
och det känns riktigt bra.
Ut med inaktuella försäkringspapper, kvitton på prylar som nte längre finns kvar...
...Onödigt bråte :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar