31 maj 2015

Morsdag, och jag valde att ta en paus från mina vildingar

några timmar iallafall.
Är jag en dålig mamma för det?
Nej jag tycker faktiskt inte det (vad ni andra tycker får ni stå för själva)
Hellre en mamma som fått en stunds lugn och ro - än en väldigt lätt irriterad mamma :-D



Själv har jag gett upp kontakten med min egna mamma och jag vill ge mina barn något annat.
Jag vill vara en kärleksfull mamma, som står för sina egna val utan att klandra barnen.
De och jag är värda mera än så.
Jag vill att de ska kunna lita på sin mamma,  känna att jag finns där för deras skull även om de inte alltid kommer hålla med mej ;-), att jag älskar dom oavsett, att de alltid är välkomna <3

Det är inte deras fel eller någon annans heller för den delen att mamma inte trivs med sig själv just nu, men hon jobbar på saken och hon ska hitta tillbaka till sig själv.
Förhoppningsvis lite starkare, lite friskare, ett antal kilon lättare och med lite mer energi och tålamod.
Energi att hjälpa, jaga, stötta, tjata, pussa, krama, torka, tvätta...

Ett glas vatten till och sedan ska pälsklingen få sin lunch prommenad,
innan det är dags för mej att träna, städaklart undervåningen, duscha och sedan vänta och se när leriga klafsiga gräsiga med förhoppningsvis glada barn kommer hem från fotbollsmatchen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar