15 maj 2015

Fredag, gör den bra!

Började dagen med 1 timme i gymmet, kroppen känns inte på topp idag men en timmes träning är bättre än inget.

Så här blev dagens frukost: babbels, en kvarg och två stoorakoppar te.
Är lite rivig i halsen idag, och små hostig så nu försöker jag jaga bort det sista av flunsan.

TGIF!

Dagens 5

5 saker att vara tacksam över:

1. Det är fredag idag = snart helt
2. Det är lite lugnare på jobbet idag
3. Familjen har lite roligt inplanerat för imorgon
4. Att det finns snälla pensionärer som kan tänka sig att ta hand om en liten vovve,
när hunddagis har stängt <3
5. Att det finns ett litet fik där man kan köpa plocksallad på våningen under kontoret.

5 saker jag gjort bra:

1. Gett ärliga komplimanger
2. Jobbat på bra hela dagen trotts kli/host i halsen
3. Knåpat ihop en shoppinglista inför veckohandlingen efter jobbet
4. Klätt mej lite extra fredagsfin, bara för att det är fredag.
5. Kört 1 timmes morgonfys/fredagsfys imorse fast kroppen inte var 100%


5 saker jag är stolt över

1. Att jag och min man fortfarande till  99% håller oss till LCHF
2. Alla kilon som jag faktiskt gått ner på egen hand, även om jag skulle vilja ner lika många till.
3. Att jag står för det jag äter, oavsett.
Och varför inte, om man tänker efter varför skulle det vara farligare att äta det UrFarfar åt jämfört med dagens raffinerade, sockrade, E-nummersspäckade industimat?
Vad är vi skapta för att äta? socker? eller vad naturen ger oss?
4. Mitt jobb
5. Min envishet, vad skulle jag gjort utan den jämtländska tjurigheten ;-)?

#LCHF #LÅGKOLHYDRATSKOST #MINDFULNESS #KVARG #LCHFFRUKOST #LCHFBLOGG



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar