26 april 2015

Hej, hej!

Jo då jag lever :-) åkte dit på en rejäl flunsa med huvudvärk, muskelvärk, halsont och orkeslöshet.
Börjar hitta tillbaka till livet, men är långtifrån pigg.
Får fortfarande anstränga mej när jag ska prata.
Det som slinker ner i svalget är inte så mycket: soppa, buljong, te med mjölk, glass, brie, smoothie, vattenmelon... 
Har jag riktigt tur så kan jag efter lite trixande få ner en Alvedon eller Ipren, då blir halsen lite bättre.

Dagens brunch
Blåbär/banan smoothie med lite turkiskyogurt i och en sked honung.
Inte ett dugg lchf, men lite näring så jag kan inte vara så kräsen just nu.
Blåbären plockades iaf i skogen i höstas och bananbiten var självklart Ekologisk.
Det är snuskigt mycket gift i de vanliga fulbananerna.
Lite vitaminer kan ju inte skada, blåbär ska ju vara ett av super bären 
och banan innehåller ju en väldigt massa mineraler och vitaminer.
Och kolisar jag vet, men som sagt tant är inte så kräsen just nu.
Något måste jag ha i mej om jag ska bli piggare.
Ska åka och veckohandla på Maxi och se om de har lite fin buljong att köpa med hem.
Varmbuljong med en smörklick och en sked kokosolja i måste ju vara gott både för hals och kropp.

Sköt om er!
Hälsa är inte bara att äta rätt saker i rätt mängd och träna i lagom dos,
utan man måste även lyssna på sin kropp. Träna inte med ont i halsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar