28 mars 2015

Lowcarb/Paleo/cleaneating/mejerifria bananplättar

Detta har jag länge velat prova och idag gjorde jag slag i saken.

Bananplättar!
#lowcarb #cleaneating #mejerifritt #glutenfritt #barnvänligt #gudomligtgott

Mixade 3 små ekologiska bananer, med 4 normalstora ägg.
Rörde i ca 1 tsk fiberhusk och en skvätt vaniljpulver.
Stekte bacon - mängd efter tycke och smak ;-)
I med baconflottet i banan smeten och rör om!
Stek på lågvärme i massor av smör.

Jag tog 1/2 dl smet till varje plätt och gräddade 8 plättar av smeten,
det räckte till 2 vuxna, 2 barn med en del tillbehör till.
Äter man bara bananplättar, gissar jag på att de räcker till 2 portioner.

Ät och njut!

En klick osockrad jordnötssmör smakar gott till.
Min heter Green Choice och finns bla på Ica Kvantum och min favorit affär Ica Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar