22 februari 2015

Ingen återvändo :-)

#Tjejmilen 2015, vi ses i september!
Lite läskigt och jäkligt peppande, nu måste jag ju klara milen (punkt).
Jag har ingen löparkropp, har en hel del bonusklion att släpa med mej på löprundan. Men jag är tjurig och förtjusande jag har ju ett halvår på mej att    öva upp tekniken ytterligare, träna flåset, köra teknikövningar, intervaller och jobba bort några av de där extra kilona.
Det här ska jag fixa!

Men först #VårrusetÖstersund2015, dit börjar det bli lite mer än 3 månader och efter idag så känner jag att det inte är några problem. 
Men visst borde jag kunna springa lite fortare än förra året även om jag med handen på hjärtat inte tränat som jag planerade i vinter, men nu kommer solen och våren! Gymkortetr införskaffat och även om mycket dyrbar tid går åt till att pendla så gör jag det jag kan.
20 minuters styrka på lunchen, visst det är bara 20 minuter men ger ändå en hel del speciellt om man jämför det med å sitta på rumpan hela lunchen ;-) 
30 minuters löpning eller nån annan typ av träning på kvällen så har man snudd på gjort den där träningstimmen om dan.
Har även skaffat en app som mäter hur mycket man står en dag på jobbet, det är så lätt hänt att man sitter alldeles för mycket vid skrivbordet och alla steg åt rött håll-hur små de än må vara hjälper till att få ett hälsosammare liv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar