15 januari 2015

Att lyda doktorns order

börja träna på gym (punkt).

Hm få se ja det var ju ungefär det jag planerat när jobbet flyttat ut till ön.
Och mer konditionsträning, ja om bara vädret ville bli lite bättre
så kan jag både tänka mej att åka skidor och jogga lite lätt.
- 20 grader känns inte helt ok att träna ute i.
Crosstrainern ger visserligen kondition men är värdelöst när det gäller att bygga löparmuskler,
läste tom någonstans att den bryter ner muskler om man trampar för länge på den.


Läkaren var i alla fall imponerad av mina -28 kg utan operation som han var tvungen att tillägga.
Men ärligt jag har ju själv ätit mej till dessa kilon, så då borde jag ju kunna åtgärda problemet själv.
Vissa kilon skulle jag nog kunna tillägna min postoperationsdepression,
men det är över och livet går vidare.
Visst det tar lite tid, men handen på hjärtat så kom inte alla dessa kilon till över en natt heller.
Det kommer ta tid att bli av med, men jag kämpar på.
Jag kan göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar