1 januari 2015

2015

Började nog som för de flesta lite trött och segt ;-)
Men jag har hunnit med några kilometer prommenad på blankisen
+ överkroppsstyrka och kettlebells. 
Lite lagom försiktigt så där :-D

Börjar även det nya året med att göra en stor frys/kylskåpsrensning, ut med det gammla!
Men jag tänker inte slösa resurser med att slänga bort maten, 
utan man får försöka vara lite kreativ och skapa nya maträtter av det som finns. 
Spara på både pengarna och naturen, det gillar vi.
Sedan ska jag frosta av/torka ur kyl och frys och fylla med bra basprodukter.
(Glöm inte att dammsuga baksidan av frys och kyl när ni ändå håller på att feja, många bränder startar där när dammet som samlas på gallret tar eld)

Imorgon, fredag: gratäng på strimlad julskinka, basilika, purjolök, broccoli, riven julost och en skvätt grädde till middag.
Lördag: tänkte jag soppa på diverse små plock med knaperstekt bacon som dekor.
Söndag: kycklingfilé fylld med soltorkadtomat och mozzarella +algsallad

Måndag: tacopaj
Tisdag: köttfärssoppa
Onsdag: lax med örter
Torsdag: pannkaka! med varma bär
Fredag: omelett med prinskorv
Lördag: sjögräsnudlar med pastasås av julskinka
Söndag:soppa eller som jag hört kockar kalla det "hänt i veckan"

Hur vill du att ditt 2015 ska bli?
Tänk på att det handlar inte bara om att önska sig, man måste jobba lite på saken själv med.
Jag ska försöka att vara lite snällare mot både naturen och min egna ekonomi,
och såklart fortsätta kampen mot kilona och det extra fluffet.

God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar