25 november 2014

Ho! Ho! Ho!

Lönen rullar in idag och räkningarna är redan betalda och klara,
har redan hunnit med att klicka hem en juleklapp *hi*hi*
Vad och vart jag shoppat kanske det blir en uppdatering om EFTER jul, då hen öppnat sitt paket.


Sedan får jag nog ta mej f-n sätta mej på händerna om jag ska kunna låta bli att shoppa loss,
det kliar i klick fingret ;-p
Har fått årets löneförhöjning retroaktivt och de sitter där och hånflinar åt mej på kontot :-D


Dagens i-lands tips är att aldrig ha mera än lite fickpengar på konton som är knutna till bankkorten,
blir win-win för mej då jag...


A. blir försiktigare med mina pengar


B. om man tappar kortet eller får det stulet så finns det en begränsad mängd pengar
man kan bli av med om olyckan skulle vara framme.
Visserligen inte idiotsäkert, men man för göra vad man kan.


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar