22 oktober 2014

Vågar och pizzor

är det verkar vara det som lchf:arna bloggar om nu förtiden, så jag kan väl inte vara sämre jag ;-)


Jag håller stenhårt kvar vid min älskade våg!
Då jag ännu inte litar till 100% på mina naturliga instinkter när det kommer till mat
- så är det skönt att kunna kontrollera vikten.
Det betyder inte att jag väger mej 5 gånger om dagen, men oftast på morgonen.
Har även ett måttband som jag inte använder lika ofta men ibland.
När vikten står till så kan det vara kul att mäta och se att kroppen ändå minskar i centimetrar.


Mitt vägande på vågen har resulterat i att jag börjar så smått lära mej vad som funkar
att äta när man är sugen på något gott.
Detta lilla "experiment" går ju självklart att använda sig av när det gäller all form av mat.
Vispad grädde tex är  något man får lära sig att man ska akta sig för i LCHFkretsar,
men det funkar suveränt för mej ju mer desto bättre verkar det som.
Igår åt jag ostkaka, med en klick  steviasötad hallonsylt och massor av vispad grädde.
Idag väger jag 1,5 kg mindre än i går morse och det är inte första eller andra eller tredje gången
vågen ger samma resultat efter just den kombinationen.
Varken ostkaka eller hallonsylt är väl särskilt bra att äta, men jag gissar att grädden gör att ration blir helt okey ändå, har dock inte räknat på det.
Vem behöver räkna när man ser resultatet på vågen?
Vill dock inte råda någon att vräka i sig ostkaka med grädde,
då detta är en godsak och som alla andra godsaker så är det något man inte äter varje dag.
Sedan så är det ju så att vi är alla olika en sak som funkar för mej kanske inte funkar för näste person.
Därför är det lite intressant att hålla koll på vad man äter och vad det ger för resultat på vågen
- upp eller ner? 
Får man samma resultat upprepade gånger så har man hittat något
som man säkert kan ha nytta av =D


Har inget superbra low carb-pizza recept att dela med mej av, men en jättebra nödlösning när man är ute på snabbmatshak och vill äta något som gör att man inte känner sig som en uppblåst ballong imorgon.
Då funkar en kebab ubåt- alldeles lagom mycket att äta om man lämnar pizzaskalet :-p,
självklart ber man om extra sås till.


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar