20 oktober 2014

Idag får jag troligtvis veta

hur dyr punkteringen kommer att bli.

Blev till att stanna och skifta till reservdäcket när vi skulle in och veckohandla i lördags.
Känns riktigt surt att få rejäl punktering på vinterdäcken som jag köpte nya strax innan jul förra året.
Såg vad som såg ut som en skada på däcket och när vi provade trycka på det 
så lät däcket som en blåsbälg. 
Hade hoppats på att det kanske skulle gå att laga, 
då däcken förhoppningsvis borde kunna rulla några år till
- men vi får se vad domen från däckverkstan blir...
Bad J be dom kolla på reservdäcket med om det kanske är så att det är dags att byta ut det med,
det verkar ju vara något som vi använder rätt ofta så det är ju bra om det är juste :-S
Om jag ska vara ärlig så kom jag plötsligt på en massa andra saker
som man skulle kunna göra för de pengarna :-p  men däck på bilen är ju ett måste.
 Ett nödvändigt ont, men fortfarande inte min favorit grej att köpa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar