23 september 2014

Nu kommer den där tiden då jag vill gå i ide

Tänk att få krypa in i ett mörkt, mysigt, varmt bo och bara sova sig förbi den kalla årstiden.
Fryser alltid som en tok på höst och vår, spelar ingen roll hur jag klär på mej eller beter mej.
Många heta koppar te går det åt och jag har på mej långärmat och stickat, de ni ;-)
Den som känner mej vet att jag trivs bäst i linnen oavsett årstid
men hur mycket jag nu än klär på mej så fryser jag...
-5 stod termometern på i morse och gräset var fullt med frost.
Var lite sugen på att dra på mej mina skidstrumpor, men det kändes som lite överkurs.
Kanske ska ta och se om jag kan hitta mej lite värmande snygga sockar till vintern.
Önskar att jag hade tålamod att sticka ett par tunna  långa yllestrumport själv, men tålamod är inte riktigt min starkaste sida. Ok att jag kanske skulle lyckas sticka ett par på ren tjurighet men skulle nog inte njuta av dom efteråt *ha*ha*
Barnen har fått dra på sig huvtröjor, vantar och mössor.
Men vinterjackorna får dröja liiiite till, känns lite väl tidigt att ta fram dom redan i september.
Wille som fortfarande gräver en del i sandlådan osv fick ta med sig Hestra vantarna med ullfoder,
då de i alla fall håller värmen även om de blir blöta.


Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar