23 augusti 2014

LCHF loppet 2014 för alla knubbiga knoddar

Jag gjorde det, Djurgårdskanalen runt på 35:29!

Är väldigt nöjd även om jag kunnat ge lite till ;-p
Sprang på helt okänd mark och hade ingen aning om vart på sträckan jag var 
så jag bara försökte focusera på att ta mej i mål, men tordes inte springa för fort heller. 
Svår balans det där.

Hade ett par härliga timmar med ett gäng rosa härliga tjejer.
Stort tack till den goa och fina My #Lchfingenjören för att jag fick vara med och springa för att de knubbiga knoddarna ska få rätt till riktig och bra mat.

Jag förstår inte varför föräldrar är så rädda för att ge sina barn riktig naturlig mat,
men socker och ris/potatis/pasta är ofta "vardagsmat".
Mina barn 5 och 6 år äter det vi äter hemma, ev lite mer grönsaker. Nån godsak ibland.
Lördagsgodis händer, men inte varje lördag.

Jag har själv varit en knubbis och är fortfarande
- även om jag påbörjat kampen mot kilona på vågen.
Skulle mina barn börja lägga på sig för mycket fettvikt så lovar jag att hjälpa dom.
Viktigast är att ge dom bra matvanor och visa dom att träna och röra på sig är något naturligt.
Blev även extra peppad för egen del, då jag bestämt mej för att lägga in en extra växel fr.o.m. måndag när det handlar om vad jag stoppar i munnen och inte. Springa ska jag självklart fortsätta med.

Fastnade även på en del foton, så vi får väl se om det dyker upp något foto här och var :-S
Tur tanten är noll% fotogenisk. Men jag får väl bjuda på det ;-)

Fick även med mej en fin goodiebag hem fylld med stevia sötat choklad, Barabär från Finneröjda, aloeveradryck, grillkrydda från Lchfklubben, en smaskig ost från Boxholm (älskar deras ostar), en uppiggande Celcius...

Vårruset Östersund 5 km 2013 = 38,29 (7,658 min/km)
Vårruset Östersund 5 km2014 = 38,37 (7,674 min/km)
LCHFloppet Stockholm 5 km2014 = 35,29 (7,058 min/km)

Vad kommer här näst?
Är sugen på Tjurruset (www.tjurruset.se).
Men innan man ger sig på den "lilla" utmaningen bör man nog klara milen isf på plan mark :-D 
The colour run (www.theclourrun.se) som även det gick av stapeln idag ser riktigt kul ut det med.
Vårruset 2015 kommer jag säkerligen ge mej på! 

2 kommentarer: