1 juli 2014

En lång weekend fylld av kärlek, sorg och eftertanke

I fredags så tog vi förväl av mormor.
Mycket känslor blev det, många tårar men även fina minnen <3 
Minnen som kommer att finnas kvar i våra hjärtan.
Jag bär hennes guldhjärta runt halsen nu och det kanske låter jätte fånigt,
men det känns som om jag bär med mej mormor/minnet av henne.

Är tacksam över att min moster ordnat allt så fint
- det måste vara en av de tuffaste uppgifterna man kan ställas inför, 
att planera begravningen för någon som stått en så nära.
Är tacksam över att min älskade man fanns där och lät mej krama ihjäl hans hand där inne i kyrkan.
Är tacksam över de glada nyheterna vi fick ta del av <3 

Känner även lite skamm, sorg och ilska över att en person inte kom i tid till kyrkan.
Var det inte tillräckligt viktigt för att se till att komma i tid?
Av respekt för alla och den man tar förväl av.
Önskar även att jag hade vågat säga vad jag tycker, 
men någonstans djupt där inne hade jag hoppats att hen skulle göra det rätta...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar