23 maj 2014

Tog ut en semesterdag

I värme och sol så tog vi en mini roadtripp, köpte med oss lite fina blomster och
åkte till familjegraven för att göra sommarfint på pappas födelsedag.



Valde ut två hyfsat stora rosa rosor och nån form av silvrig marktäckare?
Inte riktigt den sort jag tänkt mej, jag valde mellan dessa och murgrönan,
håller ni inte med om att det händer lite mer med dessa silvriga än murgröna?
Ha ha, ja ni hör ju vilken blomster fantast jag är ;-)
Återanvände även en blomma som övervintrat, 
bladen känns väldigt bekanta men jag kan inte riktigt säga hur själva blomman ska se ut. 
Sparade även några fina kottar, som fick stanna kvar i planteringen iaf nu över sommaren.
Huvudsaken det blir fint och det tycker jag faktiskt att det blev.
Så nu har farmor och farfar, en av mina fastrar och så pappa det lite sommarfint <3

Gravstenen vart riktigt snygg efter gravyren och stenputsen, 
till nästa besök ska jag försöka ta reda på lite hur man ska behandla stenen 
för sätt den ska hålla sig snygg och mossfri.

Vi hittade en ganska så stor grön troligen fjärilslarv när vi höll på att göra iordning den lilla planteringen,ungarna var helt fascinerade av den knallgröna lilla tingesten 
och efter alla blommor var på plats fick den komma tillbaka. 
Kanske dumt, men ville inte lägga den lille sötnosen på gräsmattan 
där hen riskerade att antingen bli trampad på eller överkörd av gräsklipparen.

Besökte även min andra fastersgrav och den var jättefint pyntad med små violer? penséer?
Kanske ska försöka mej på något sådant till nästa sommar.
Det var verkligen sådana blommor som passade K.
Undrar hur många timmar jag spenderat i hennes kök, doppandes hembakta krus
och bara myst :-)

Sedan fikade vi på by-konditoriet och tog en tur på stan bland valstugor 
och lokalsonly? Kampanjen med tärningskastande och rabatt i var och varannan butik.

Avslutade med middag på gyllene M:et och veckohandling på Maxi.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar