18 maj 2014

Sköna söndag



Förmiddagen spenderade jag med å göra fakirbiffar av 2,5 kg blandfärs.
Smaksatte, knådade, formade, brynde och stekte klart i ugnen,
Av all skyn dom blev kvar på plåten, så kryddade jag och reducerade ner till "sås".
Känns riktigt bra med en så effektiv förmiddag, nu finns det luncher till både herrn och frun i huset 
för hela veckan :-D
Passade på att göra en päronkaka av den frukt som blivit över från veckans fruktstundslåda,
så att det blev en liten fika paus innan store killens fotbollsträning.
Körde lite snabb magträning= crunches och benlyft innan vi gick.
Sedan blev det en timme ute i solen, och alla var nog lite lagomt mosiga sedan
- då vi inte hunnit vänja oss vid värmen som kom så plötsligt.
Väl hemma fick ungarna stanna inne resten av dagen då W inte bör vistas ute i solen 
och S blev lite lätt rosa under fotbollsträningen då han inte ska ha keps på sig.

Själv gav jag mej ut på vad jag trodde skulle bli en 2,5 km lång joggingtur ute i elljusspåret,
men fick reda på att man ev sett en björnunge ute längs spåret så jag vände lite vilsen om och improviserade en liten joggingtur åt ett annat håll.
Det var varmt, men skönt att få det överstökat (tänkte för mej själv att jag iaf inte skulle klaga på att det var "för fint" väder ute).
Fick lite skön stretching av store hjärtat medans jag låg och hämtade andan på sängen.
Är långt ifrån vältränad, men tanken är att jag ska hitta tillbaka dit och någonstans måste man ju börja.

Nu blir det soffhäng en stund, har precis smörj in dagens sista aloeveragellager på lill killen.
Det är skönt att de hemska brännsåren läker så fort.
I sommar blir det keps på och alltid ett tjocktlager solskydd i ansiktet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar