10 april 2014

Käfftsmäll

När man tror att man börjar ha kontroll på de gamar av bekymmer som cirklar över ens huvud,
i väntan om att få slå klorna i en.
Då kommer det en ny gam, helt oväntat som bokstavligen suger alla energi ur en.
Som den googlare jag är så kommer jag söka kunskapen,  försöka ta reda på om det nu verkligen kan stämma,
och hur det skulle påverka oss och vad man kan göra...

Igårkväll så känndes allt som skit.
Orkade inte kravla mej upp ur det svartahålet och ge mej ut på löprundan som jag igentligen borde ha gjort,
men idag är det en annan dag!
Nyheterna har fått sjunka in lite och gamen har sällat sig till de andra.

Testade att börja med magträningsutmaningen och insåg väldigt snabbt
att jag kanske inte läkt fullt så bra som jag trott i svanskotan.
Men jag började iallafall med lite crunches,  för de kunde jag göra.
Men några benlyft blir det inte å tala om och då känner jag att jag inte heller vill riskera något
genom att försöka mej på att göra plankan heller.
Men lite är ju bättre än att göra inget :-D

Ska försöka ta mej i kragen och ge mej ut på en liten tur ikväll,
om inte så kanske man kan rensa ut alla dessa tankar som snurrar omkring.
Löpning är ju faktiskt riktigt bra terapi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar